Loading...

Algemene Voorwaarden

Inhoudsopgave

Algemene voorwaarden Indivy

Artikel 1     Definities

Artikel 2     Toepasselijkheid algemene voorwaarden

Artikel 3     Aanbiedingen en offertes

Artikel 4     Betaling

Artikel 5     Fee en kosten

Artikel 6     Prijsindexering

Artikel 7     Intrekking opdracht

Artikel 8     Uitvoering van de overeenkomst

Artikel 9     Contractduur opdracht

Artikel 10   Wijziging van de overeenkomst

Artikel 11   Overmacht

Artikel 12   Overdracht van rechten

Artikel 13   Verval van de vordering

Artikel 14   Garantie

Artikel 15   Aansprakelijkheid

Artikel 16   Aansprakelijkheid opdrachtgever

Artikel 17   Vrijwaring

Artikel 18   Klachtplicht

Artikel 19   Geheimhouding

Artikel 20   Niet-overname personeel

Artikel 21   Wijziging algemene voorwaarden

Artikel 22   Toepasselijk recht en forumkeuze

Artikel 1 – Definities

  1. Indivy, gevestigd te Maarssen, KvK-nummer 85408387, wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als dienstverlener.
  2. De wederpartij van dienstverlener wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als
  3. Partijen zijn dienstverlener en opdrachtgever
  4. Met de overeenkomst wordt bedoeld de overeenkomst tot dienstverlening tussen

Artikel 2 – Toepasselijkheid algemene voorwaarden

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, overeenkomsten en leveringen van diensten of goederen door of namens dienstverlener.
  2. Afwijken van deze voorwaarden kan alleen als dat uitdrukkelijk én schriftelijk door partijen is
  3. De overeenkomst bevat voor dienstverlener steeds inspanningsverplichtingen, geen

Artikel 3 – Aanbiedingen en offertes

  1. De aanbiedingen van dienstverlener zijn hooguit 6 maanden geldig, tenzij in het aanbod een andere termijn van aanvaarding is genoemd. Wordt het aanbod niet binnen die gestelde termijn aanvaard, dan vervalt het aanbod.
  2. Levertijden in offertes zijn indicatief en geven de opdrachtgever bij overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij partijen uitdrukkelijk én schriftelijk anders zijn
  3. Aanbiedingen en offertes gelden niet automatisch voor nabestellingen. Partijen moeten dit uitdrukkelijk én schriftelijk

Artikel 4 – Betaling

  1. Facturen moeten binnen 14 dagen na factuurdatum betaald zijn, tenzij partijen hierover schriftelijk andere afspraken hebben gemaakt of op de declaratie een andere betaaltermijn vermeld is.
  2. Opdrachtgever betaalt steeds zonder aftrek of verrekening, zonder opschorting wegens vermeende of daadwerkelijke toerekenbare tekortkoming en zonder dat opdrachtgever zijn betalingsverplichting door beslag onder zichzelf of anderszins mag blokkeren.
  3. Indien opdrachtgever niet binnen de gestelde termijn betaalt, treedt van rechtswege verzuim in met ingang van de vervaldatum, zonder dat Indivy tot enige ingebrekestelling of sommatie verplicht is. In zodanig geval is opdrachtgever over het verschuldigd gebleven bedrag rente verschuldigd van 10% per kalendermaand, waarbij een gedeelte van een maand als een volledige maand wordt aangemerkt.
  4. Indien Indivy overgaat tot het nemen van maatregelen ter incasso van de vordering, is opdrachtgever gehouden Indivy alle terzake gemaakte kosten te vergoeden. Daaronder zijn begrepen alle vergoedingen aan de terzake ingeschakelde derden en alle kosten die Indivy binnen de eigen organisatie maakt en die in redelijkheid geheel of gedeeltelijk aan de desbetreffende maatregelen kunnen worden toegerekend. Alsdan heeft Indivy. de keuze de hierbij gemaakte kosten gespecificeerd van opdrachtgever te vorderen of die kosten forfaitair te bepalen op 15% van het ten onrechte onverschuldigd gebleven bedrag.

Artikel 5 – Fee en Kosten

  1. De op aanbiedingen, offertes en facturen van dienstverlener genoemde prijzen zijn exclusief btw en eventuele andere overheidsheffingen, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.
  2. De werving en selectie fee bedraagt het in de opdrachtbevestiging opgenomen bedrag of percentage van het bruto jaarinkomen (op basis van een fulltime dienstverband) dat de professional bij de opdrachtgever zal gaan verdienen, aangevuld met gegarandeerde of redelijkerwijs te verwachten bonus, tantième of winstdeling, vaste representatievergoedingen, lease­ auto en overige emolumenten. Indivy hanteert een minimale fee van €9000,- ex BTW.
  3. De opdrachtgever is de overeengekomen fee aan Indivy ten minste verschuldigd zodra hij rechtstreeks voor zich en/of middels dan wel voor derden een arbeidsovereenkomst van welke aard dan ook aangaat met de professional. Indien een door dienstverlener bemiddelde kandidaat binnen vier weken na indiensttreding niet meer bij de opdrachtgever in dienst is en de betalingsverplichting aan dienstverlener is voldaan zal er sprake zijn van een restitutieregeling van 50% als zijnde garantie.
  4. Eveneens is sprake van invulling van de opdracht indien de opdracht, na invulling van de opdracht door de desbetreffende professional, alsnog komt te vervallen.
  5. De prijzen van goederen zijn gebaseerd op de op dat moment bekend zijnde kostprijzen. Verhogingen hiervan, die door de dienstverlener niet konden worden voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding c.q. het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
  6. Ten aanzien van de dienstverlening kunnen partijen bij de totstandkoming van de overeenkomst een vaste prijs
  7. Indien er geen vaste prijs is overeengekomen, kan het tarief met betrekking tot de dienstverlening worden vastgesteld op grond van de werkelijk bestede uren. Het tarief wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van dienstverlener, geldend voor de periode waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij een daarvan afwijkend uurtarief is overeengekomen.
  8. Voor de levering van onze diensten kan er ook een abonnementstarief worden gehanteerd, dat maandelijks in rekening wordt gebracht. De specifieke tarieven en betalingsvoorwaarden worden vastgelegd in de individuele overeenkomst met de opdrachtgever. Deze tarieven zijn exclusief BTW en andere toepasselijke heffingen. Wij streven ernaar om transparante prijsstellingen te hanteren, zonder verborgen kosten.

Artikel 6 – Prijsindexering

  1. De bij het aangaan van de overeenkomst overeengekomen prijzen en uurlonen zijn gebaseerd op het op dat moment gehanteerde prijspeil. Dienstverlener heeft het recht de aan opdrachtgever te berekenen vergoedingen jaarlijks per 1 januari aan te passen.
  2. Aangepaste prijzen, tarieven en uurlonen worden zo spoedig mogelijk medegedeeld aan

Artikel 7 – Intrekking opdracht

  1. Het staat opdrachtgever vrij om de opdracht aan dienstverlener op elk gewenst moment te beëindigen. Tenzij anders overeengekomen.
  2. Wanneer opdrachtgever de opdracht intrekt, is opdrachtgever verplicht het verschuldigde loon en de gemaakte onkosten van dienstverlener te betalen.

Artikel 8 – Uitvoering van de overeenkomst

  1. Dienstverlener voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit.
  2. Dienstverlener is niet verantwoordelijk voor informatie en gegevens die door de opdrachtgever in het kader van de opdracht worden verstrekt en dienstverlener gaat ervan uit dat de verstrekte informatie en gegevens juist zijn.
  3. Dienstverlener gaat ervan uit dat informatie en gegevens die de professional over zichzelf heeft verstrekt of die van referenten over de professional is verkregen, juist zijn.
  4. Dienstverlener zal zich bij de beoordeling van professionals onpartijdig opstellen.
  5. Dienstverlener zal in het kader van de opdracht geen beloning in welke vorm dan ook aannemen van een ander dan de opdrachtgever.
  6. Dienstverlener heeft het recht om werkzaamheden te laten verrichten door
  7. De uitvoering geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het eventueel afgesproken voorschot.
  8. Het is de verantwoordelijkheid van opdrachtgever dat dienstverlener tijdig kan beginnen aan de

Artikel 9 – Contractduur opdracht

  1. De overeenkomst tussen opdrachtgever en dienstverlener wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of partijen uitdrukkelijk én schriftelijk anders zijn
  2. Zijn partijen binnen de looptijd van de overeenkomst voor de voltooiing van bepaalde werkzaamheden een termijn overeengekomen, dan is dit nooit een fatale termijn. Bij overschrijding van deze termijn moet opdrachtgever dienstverlener schriftelijk in gebreke

Artikel 10 – Wijziging van de overeenkomst

  1. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering van de opdracht noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.
  2. Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed. Dienstverlener stelt opdrachtgever hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte.
  3. Indien de wijziging van of aanvulling op de overeenkomst financiële en/of kwalitatieve consequenties heeft, licht dienstverlener opdrachtgever hierover zo spoedig mogelijk schriftelijk
  4. Indien partijen een vast honorarium zijn overeengekomen, geeft dienstverlener daarbij aan in hoeverre de wijziging of aanvulling van de overeenkomst een overschrijding van dit honorarium tot gevolg heeft.

Artikel 11 – Overmacht

  1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van dienstverlener in de nakoming van enige verplichting jegens opdrachtgever niet aan dienstverlener kan worden toegerekend in geval van een van de wil van dienstverlener onafhankelijke omstandigheid, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen jegens opdrachtgever geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijk-heid niet van dienstverlener kan worden verlangd. Tot die omstandigheden worden mede gerekend wanprestaties van toeleveranciers of andere derden, stroom-storingen, computervirussen, stakingen, slechte weersomstandigheden en
  2. Indien zich een situatie als hiervoor bedoeld voordoet als gevolg waarvan dienstverlener niet aan zijn verplichtingen jegens opdrachtgever kan voldoen, dan worden die verplichtingen opgeschort zolang dienstverlener niet aan zijn verplichtingen kan voldoen. Indien de in de vorige zin bedoelde situatie 30 kalenderdagen heeft geduurd, hebben partijen het recht de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk te
  3. Dienstverlener is in het geval als bedoeld in het tweede lid van dit artikel niet gehouden tot vergoeding van enige schade, ook niet als dienstverlener als gevolg van de overmachtstoestand enig voordeel

Artikel 12 – Overdracht van rechten

Rechten van een partij uit deze overeenkomst kunnen niet worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van de andere partij. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.

Artikel 13 – Verval van de vordering

Elk recht op vergoeding van schade veroorzaakt door dienstverlener vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 Burgerlijk Wetboek.

Artikel 14 – Garantie

Partijen zijn een overeenkomst met een dienstverlenend karakter aangegaan, welke voor Dienstverlener enkel een inspanningsverplichting bevat en dus geen resultaatsverplichting.

Artikel 15 – Aansprakelijkheid

De dienstverlener, opererend als een eenmanszaak, kan niet aansprakelijk worden gehouden voor schade en/of verliezen – waaronder begrepen gevolgschade – veroorzaakt door handelen en/of nalaten van een door de dienstverlener geïntroduceerde professional, met wie de opdrachtgever rechtstreeks een arbeidsverhouding van welke aard dan ook is aangegaan. Dit geldt zowel in gevallen waar de opdrachtgever optreedt voor zichzelf of via derden, als in gevallen waar de opdrachtgever optreedt voor anderen.

Artikel 16 – Aansprakelijkheid opdrachtgever

  1. Indien een opdracht wordt verstrekt door meer dan één persoon, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de bedragen die uit hoofde van die opdracht aan de dienstverlener verschuldigd zijn.
  2. Indien een opdracht wordt verstrekt door een natuurlijke persoon, hetzij voor zichzelf of namens een derde partij, is deze persoon verantwoordelijk voor de naleving van de voorwaarden van de opdracht en voor de betaling van alle aan de dienstverlener verschuldigde bedragen. In geval van wanbetaling door een derde partij, kan de natuurlijke persoon die de opdracht heeft verstrekt, persoonlijk aansprakelijk worden gesteld voor de betaling.

Artikel 17 – Vrijwaring

De opdrachtgever vrijwaart dienstverlener tegen alle aanspraken van derden, die verband houden met de door dienstverlener geleverde goederen en/of diensten.

Artikel 18 – Klachtplicht

  1. Opdrachtgever is verplicht klachten over de verrichte werkzaamheden direct schriftelijk te melden aan dienstverlener. De klacht bevat een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat dienstverlener in staat is hierop adequaat te
  2. Een klacht kan er in ieder geval niet toe leiden, dat dienstverlener gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.

Artikel 19 – Geheimhouding

  1. Dienstverlener en opdrachtgever verbinden zich tot strikte geheimhouding tegenover alle derden, van al hetgeen hen in het kader van de opdracht ter kennis komt omtrent de wederpartij en waarvan zij weten of redelijkerwijs hadden kunnen vermoeden dat bekendmaking schadelijk is of kan zijn voor de wederpartij.
  2. Dienstverlener zal de professional verplichten geheimhouding te betrachten omtrent al hetgeen deze bij het verrichten van de werkzaamheden bekend of gewaar wordt. Indivy. is echter nimmer aansprakelijk voor eventuele schade als gevolg van het feit dat een professional deze verplichting heeft geschonden.

Artikel 20 – Niet-overname personeel

  1. Indien opdrachtgever en/of een aan haar gelieerde onderneming gedurende twaalf maanden nà het eindigen van de opdracht met een bij opdrachtgever door dienstverlener geïntroduceerde – en door opdrachtgever afgewezen – professional rechtstreeks voor zich, dan wel door middel van en/of voor derden een arbeidsverhouding of samenwerking van welke aard dan ook aangaat, leidt dit tot het onmiddellijk verschuldigd worden door opdrachtgever aan dienstverlener van de in de opdrachtbevestiging overeengekomen totale bemiddeling fee of tarief. Hierop geldt één uitzondering: partijen kunnen in goed zakelijk overleg met elkaar andere afspraken maken. Deze afspraken gelden voor zover die schriftelijk zijn vastgelegd.

Artikel 21 – Wijziging algemene voorwaarden

  1. Indivy is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te
  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden
  3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal Indivy zoveel mogelijk vooraf met de klant

Artikel 22 – Toepasselijk recht en forumkeuze

  1. Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van
  2. Alle geschillen voortvloeiende of samenhangend met de opdracht kunnen uitsluitend ter beslechting onderworpen worden aan de bevoegde rechter.